12.2 C
Brno
Sobota, 1 října, 2022
- Komerční sdělení -40plus

Dechová cvičení, která vám pomohou překonat úzkost

Máte stažené hrdlo a pocit tlaku na hrudi? Tak to jsou do tečky projevy úzkosti. Možná máte nepříjemné stavy v práci, po hádce, před zodpovědností. Je jedno, co je zdrojem, ode dneška budete umět nepříjemné pocity rozdýchat.

Taktické je považováno často za bojové a taktické dýchání je extra účinné v boji s úzkostí a stresem.

Krabicové dýchání

Jinak nazývané také čtvercové dýchání. Je v podstatě základním cvičením, které pomocí těla osvěží mysl. Tento princip dýchání představuje skvělé psychologické rozptýlení a zpomalení, uvolnění a to i během stresu a úzkosti,“ říká Rachel L. Goldman, klinická psycholožka. Začněte vdechovat během čtyř sekund a pak na čtyři zadržte dech. I s výdechem pak počítejte do čtyř.

Trojúhelníkové dýchání

Podobně jako u boxového dýchání vyžaduje trojúhelníkové dýchání, abyste počítali své nádechy. Zde je vhodné přidat také možnost vizualizovat si určitý pozitivní obraz ve své mysli. Chloe Carmichael, klinická psycholožka v New Yorku podává jednoduchý návod. Posaďte se do pohodlné polohy. Na třikrát se nadechněte nosem. Zadržte dech. Vydechněte ústy na třikrát. Dech tedy není plynulý, ale v dávkách. Zavřete oči a dýchejte.

Taktické dýchání

Taktické je považováno často za bojové a taktické dýchání je extra účinné v boji s úzkostí a stresem. Jedná se o dýchání nosem místo úst. Budete dýchat hlouběji a zpomalíte dech. Při této metodě se vaše mysl soustředí na dýchání nosem a pouze počítáte. To vám pomůže odvrátit mysl od stresové situace a dojde k uvolnění. Abyste nemuseli počítat do nekonečna, počítejte do čtyř. Čtyři vteřiny se nadechujete nosem. Zastavte se na chvíli a čtyři vteřiny vydechujte nosem.

Znáte druhy bolestí hlavy? Víme, jak se proti nim bránit
Slaměné dýchání

Není náhoda, že se říká, abychom si rozzlobení a vystresovaní šli zchladit hlavu. Ono to opravdu pomáhá. Protože stoupá-li úzkost a stres, stoupá i teplota. Přitom existuje účinná dechová technika, která dokáže vytvořit v ústech chladivý pocit a snížit míru úzkosti. Chloe Carmichael vysvětluje postup. Udělejte z úst kruhový tvar písmene O. Jako byste foukali vzdušný polibek. Potom rty našpulte a pomalu dýcháte jako byste měli v ústech brčko. Zkuste pomalu nadechovat na šest a vydechovat na šest. Zpomalí se vám dech i puls a napětí bude rázem pryč.

Beautiful woman waking up in her bed, she practicing yoga. Young beautiful woman waking up in her bed fully rested. Woman exercising yoga in bed after wake up.

Dech ohně

Starý jogínský dech, který nejen že uvolňuje napětí, ale vám dodává také sílu překonávat překážky. Sedněte si do tureckého sedu. Při výdechu stáhněte břicho k páteři a nadechujte se jen uvolněním břicha. Pokud se dostanete na 100 nádechů za minutu, uvidíte, jak změníte své nastavení ze stresujícího na pozitivní dynamické.

bydlení

Redakce doporučuje

- Komerční sdělení -pr clanky

Redakce doporučuje

- Reklama -zeny