7.8 C
Brno
Sobota, 27 dubna, 2024
- Komerční sdělení -40plus

Jaké existují způsoby založení e-shopu?

V současné digitální době máme k dispozici celou řadu možností, jak založit vlastní e-shop. Tyto možnosti lze hrubě rozdělit na několik základních kategorií podle technické náročnosti, financí a individuálních potřeb podnikatele.

1. Pronajímatelné (krabicové) řešení

Jsou to hotové platformy, které můžete za určitou cenu zakoupit nebo pronajmout. Nabízejí soubor základních funkcí potřebných pro provoz e-shopu. Nejlepší poměr ceny a výkonu na českém trhu nabízí Upgates

Výhody: Snadná implementace, nízké počáteční náklady, pravidelné aktualizace a technická podpora.

Nevýhody: Méně flexibilní vzhledem k individuálním požadavkům, kdy je nutné přizpůsobit se možnostem systému. Pravidelné měsíční poplatky.

2. Open-source platformy

Zde můžeme zařadit systémy jako je WooCommerce (pro WordPress), PrestaShop nebo Magento. Tyto platformy můžete zdarma stáhnout, ale mohou vyžadovat náklady na hosting, design a další modifikace.

Výhody: Velká míra přizpůsobení, rozsáhlá komunita a mnoho dostupných rozšíření.

Nevýhody: Vyšší technické znalosti potřebné k instalaci a údržbě, náklady na vývoj mohou narůst. Obtížný přístup k podpoře. Jakékoliv opravy, nebo vylepšení je nutné řešit po vlastní ose, což přináší náklady.

3. Na míru vytvořené řešení

E-shop vytvořený od základu podle specifických potřeb podnikatele. Zde spolupracujete přímo s vývojáři a designéry. Ti vám od A do Z splní veškerá vaše přání.

Výhody: Plné přizpůsobení všem potřebám, unikátní design a funkce.

Nevýhody: Vyšší počáteční investice, která se nezřídka pohybuje v milionech korun. Delší doba vývoje a nutnost pravidelné údržby. Jakákoliv další vylepšení je pak nutné dále hradit, což přináší další náklady. 

4. Řešení založená na tržištích

Například Amazon, eBay nebo Etsy. Zde si můžete zřídit svůj vlastní obchod v rámci existující platformy. Tímto způsobem si ovšem zařídíte pouze samotný prodej. E-shop, který vám umožní budovat vlastní značku, ale skrze marketplacový prodej nerealizujete.

Výhody: Snadné založení, přístup k velkému množství zákazníků, méně starostí s technickou stránkou.

Nevýhody: Konkurence s dalšími prodejci, poplatky tržišti a menší kontrola nad vzhledem a funkcemi obchodu. Vaše ceny budou v rámci konkurenčního boje stlačené na minimum.

Výběr způsobu, jakým založíte svůj e-shop, by měl záviset na vašem rozpočtu, technických dovednostech a specifických potřebách podnikání. Ať už se rozhodnete pro kteroukoliv možnost, důležité je mít jasnou vizi a strategii, jak svůj obchod rozvíjet a jak oslovit své zákazníky.

bydlení

Redakce doporučuje

- Komerční sdělení -pr clanky

Redakce doporučuje

- Reklama -zeny